Korte privacyverklaring
Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, waaronder de volgende doeleinden: administratieve doeleinden en het verwerken van digitale bestellingen. De personen van wie wij de persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde rechten met betrekking tot hun gegevens.
Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens voor de volgende doeleinden:
- Voor identificatiedoeleinden
- Voor het aanspreken met de juiste titel
- Om het mogelijk te maken een account te maken en het account te beveiligen
- Om elektronische bevestigingen van de registratie en/of de bestelling te kunnen sturen
- Om onze klanten op de hoogte te houden van de registratie, de boeking en/of bestelling
- Om onze (leden)administratie te kunnen voeren
- Om met onze klanten te kunnen communiceren, zoals bij vragen of klachten
- Om betalingen te kunnen verwerken, voor de facturatie en het bijhouden van onze (financiële) administratie
- Om de bestelling te kunnen verwerken
- Om de browser en/of het apparaat te herkennen.
- Voor het verbeteren van de gebruikersvriendelijkheid van de website
- Voor het maken en analyseren van bezoekersstatistieken
- Om het surf- en klikgedrag op onze website te volgen en zo onze website te verbeteren, gebruikersvriendelijk en interessanter te maken
Op welke grondslagen ("rechtsgronden") is het gebruik van uw gegevens gebaseerd?
Wij gebruiken uw gegevens op basis van de volgende grondslagen ("rechtsgronden"):
De gegevens zijn nodig voor het sluiten en/of uitvoeren van de overeenkomst die wij met u hebben, of waarbij u partij bent.
De gegevens zijn nodig om te voldoen aan een op ons rustende wettelijke verplichting.
De gegevens zijn nodig voor ons gerechtvaardigd belang, of dat van een ander. Het gaat om de volgende "gerechtvaardigde belangen":
- Ons commerciële belang om meer inzicht te krijgen in onze gebruikers en onze klanten en hun wensen.
Bent u verplicht de gegevens te verstrekken?
Ja, sommige gegevens vragen wij u verplicht op te geven. Wanneer u deze gegevens niet aan ons wilt geven, dan kunnen wij de overeenkomst met u niet aangaan.
Wij hebben deze gegevens nodig om de overeenkomst met u aan te kunnen gaan en uit te kunnen voeren.
Worden uw gegevens doorgegeven naar buiten de Europese Economische Ruimte (EER)?
Nee, wij geven uw gegevens niet door naar buiten de Europese Economische Ruimte, ze worden alleen opgeslagen op servers die zich binnen de Europese Economische Ruimte bevinden.
Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor wij ze verzamelen, ontvangen en/of gebruiken.
In het algemeen hanteren wij daarbij de volgende bewaartermijnen:
Soort gegevens |
Bewaartermijn |
Klantgegevens (NAW gegevens, email adres, telefoonnummer) |
Tot 2 jaar na de laatste transactie. |
Factuurgegevens, transactiegegevens en overige financiële gegevens |
7 jaar op basis van de wettelijke fiscale bewaarplicht. |
Gegevens in de (leden)administratie |
Zolang als u met ons een overeenkomst of andere relatie hebt en tot 2 jaar daarna. |
Accountgegevens (inlognaam, wachtwoorden) |
Zolang als u het account hebt. |
Bestelgeschiedenis (delen die niet onder de wettelijke fiscale bewaarplicht vallen). |
Zolang als u met ons een overeenkomst of andere relatie hebt en tot 2 jaar daarna. |
Cameraopnamen |
Maximaal 4 weken na de opnamen |
Correspondentie |
Zolang als u een overeenkomst of andere relatie met ons hebt en tot 2 jaar daarna. |
IP adres |
Tot 6 maanden na het laatste websitebezoek. |
Informatie over surfgedrag |
Tot 6 maanden na het laatste websitebezoek. |
Cookie ID´s |
Kijk in onze cookieverklaring |
Reviews |
Zolang de review relevant is. |
Locatiegegevens |
Tot 3 maanden nadat de locatiegegevens zijn gegenereerd. |
Informatie over credit checks |
Tot 6 maanden na uw laatste aanvraag. |
Informatie die u op de website invoert om op de website te tonen. |
Zolang de informatie relevant is om op de website te tonen. |
Informatie die verband houdt met een juridische procedure. |
Zolang dat nodig is voor het voeren van de juridische procedure of voor het vaststellen van onze rechten in een juridische procedure. |
Welke rechten heeft u?
U heeft op grond van de wet in ieder geval de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
- om een kopie en inzage te vragen in uw gegevens;
- om informatie te ontvangen over de verwerking van uw gegevens;
- om incorrecte gegevens te laten corrigeren;
- om onvolledige informatie compleet te maken, gezien de doeleinden waarvoor die worden verzameld en/of gebruikt;
- in bepaalde gevallen om uw gegevens te laten verwijderen;
- in bepaalde gevallen om uw gegevens te laten "beperken";
- in bepaalde gevallen om bezwaar te maken tegen het gebruik (de verwerking) van uw gegevens;
- om, als u toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw gegevens, die toestemming weer in te trekken. De intrekking geldt dan voor toekomstig gebruik van uw gegevens;
- als u de gegevens zelf hebt aangeleverd of wanneer gegevens door u zijn aangemaakt (bijvoorbeeld op basis van uw gebruik van onze dienst), en u daarvoor toestemming hebt gegeven of de gegevens nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, en als de gegevens elektronisch worden verwerkt: om uw gegevens in een gestructureerd en gangbaar format mee te krijgen en, als dat technische mogelijk is, deze op die manier aan een andere partij over te laten dragen;
- een klacht in te dienen bij de bevoegde privacy-toezichthouder (dit kan de toezichthouder zijn in het land van uw gewone verblijfplaats, waar u uw werk verricht of waar (gestelde) inbreuk wordt gemaakt op de privacywetgeving), in Nederland is dat de Autoriteit Persoonsgegevens .
Om uw rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens die staan genoemd bij "Wat als u vragen of klachten heeft?"
Het kan zijn dat wij in bepaalde gevallen het recht hebben om uw verzoek te weigeren. In dat geval zullen we toelichten waarom we het verzoek weigeren. Het kan zijn dat we de overeenkomst met u niet meer kunnen uitvoeren als we bepaalde gegevens niet van u hebben, dit zullen wij dan ook toelichten.
De meeste van uw gegevens vindt u terug in uw eigen account. U kunt daarop inloggen en de gegevens aanpassen. Voor inzage in gegevens die niet in uw account staan, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen (zie: "Wat als ik vragen of klachten heb"?).
Wat als u vragen of klachten heeft?
Als u vragen of klachten heeft over het gebruik van uw gegevens of over deze privacyverklaring kunt u contact opnemen met:
Stroud Putten
Brinkstraat 91
3881 BP PUTTEN
0341 358156
communicatie@stroud.nl
Kunnen we deze privacyverklaring aanpassen?
Ja. Deze privacyverklaring is van 1 januari 2020 We behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. Als het om een belangrijke wijziging gaat zullen wij u daarvan op de hoogte brengen, bijvoorbeeld door u een email-bericht te sturen.